כריסמס בוינה – חוויה של מראות וטעמים

כריסמס בוינה – חוויה של מראות וטעמים

כריסמס בוינה – חוויה של מראות וטעמים

כריסמס בוינה

שתפו את המאמר

צרו איתנו קשר ונמצא לכם את החופשה המושלמת

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

-ללא-שם-2023-10-28T185503
אטרקציות לילדים בליסבון – חלק 2
 ללא שם - 2023-10-28T182112
אטרקציות לילדים בליסבון - חלק ראשון
ליסבון בירת פורטוגל
3 מלונות מומלצים בליסבון
כריסמס באתונה
כריסמס באתונה – הקסם החורפי של בירת יוון

אם כמו ישראלים רבים גם אתם רוצים לבצע גיחה לאירופה בשביל ליהנות מהאווירה הקסומה של הכריסמס, אין כל ספק כי וינה בירת אוסטריה, היא יעד שכדאי לכם לשקול. בסוף חודש נובמבר מוקמים ברחבי העיר שווקים חגיגיים ומאפשר לכם ליהנות ממסורת, אוכל, מוזיקה ואווירה קסומה.

וינה ידועה בזכות שווקי חג המולד הקסומים שלה, שהופכים את העיר לארץ פלאות נוצצת בתקופת החגים. שווקים אלה הם מסורת אהובה, מושכים מקומיים ותיירים כאחד עם האווירה החגיגית שלהם ומגוון ההיצע המענג. בין אם אתם מחפשים מתנות ייחודיות, פינוקים מעוררי תיאבון, או פשוט רוצים ליהנות מרוח החג, שווקי חג המולד בווינה הם חוויה שאין כמותה.

עם למעלה מ-20 שווקים הפזורים ברחבי העיר, לכל אחד יש את הקסם והאופי המובהקים שלו. השוק המרכזי, הממוקם מול בניין העירייה, הוא יעד שחובה לבקר בו. כאן תמצאו שורות של דוכני עץ מעוטרים באורות מנצנצים, המוכרים הכל, החל מעבודות יד מסורתיות ועד מאפים וינאים טעימים. ארומה של ערמונים קלויים ושל יין חם ומטובל ממלאים את האוויר, ומפתה את המבקרים להתמכר לתענוגות העונתיים הללו.

אחד משיאי שוקי חג המולד הוא ההזדמנות להיחשף לכישורים של אומנים מקומיים. מצעצועים מעץ מגולפים ביד ועד לקישוטים מעוצבים בצורה מורכבת, תגלו אוצרות המהווים מתנות או מזכרות מושלמות לחג.


בנוסף לקניות, שווקי חג המולד מציעים מגוון של בידור ופעילויות. ילדים יכולים ליהנות מטיולים על קרוסלות ולבקר בסדנה של סנטה, שם הם יכולים לפגוש את האיש העליז עצמו. ולמי שמחפש רגע של שלווה בתוך ההמולה, בתי קפה נעימים ופינות ישיבה בחוץ מספקים הפוגה שלווה.

שווקי כריסמס בווינה

וינה היא עיר המאמצת במלואה את השמחה והקסם של עונת החגים, ושווקי הכריסמס שלה הם עדות לרוח חגיגית זו. פסטיבלים אלה מציעים שפע של פעילויות ואירועים הנותנים מענה לכל הגילאים ותחומי העניין, ומבטיחים שכולם יוכלו למצוא ממה ליהנות בתקופה המיוחדת הזו של השנה.

שוק הכריסמס ברחבת בית העיריה

אחד משווקי הכריסמס האהובים ביותר בוינה הוא חלום הכריסמס של וינה, הנערך מול בניין העירייה. שוק זה הופך את הכיכר לארץ פלאות חורפית, עם משטחי החלקה על הקרח, תצוגות אור קסומות ועץ חג המולד ענק. המבקרים יכולים לטייל בין הדוכנים החגיגיים, להתענג על מעדנים אוסטריים מסורתיים ולעיין במלאכת יד בעבודת יד. השוק כולל גם מופעי מוזיקה חיה, טיולי קרוסלה ומופע זיקוקים מסנוור לציון עונת החגים.

שוק כריסמס בארמון שנברון

שוק פופולרי נוסף הוא שוק האדוונט בארמון שנברון. המיקום ההיסטורי הזה מספק רקע מדהים לחגיגות, עם הארכיטקטורה המפוארת והגנים המטופחים בקפידה. המבקרים יכולים לחקור את דוכני השוק, המציעים מגוון של מוצרים אומנותיים ותענוגות קולינריים. הפסטיבל מארח גם קונצרטים, סדנאות ומסלול חג מולד קסום המוביל את המבקרים בעולם של אורות וקישוטים חגיגיים.

Kultur Adven

לאלו המחפשים חוויה תרבותית ייחודית, ה-Kultur Advent ב-MuseumsQuartier הוא ביקור חובה. שוק זה משלב אמנות, מוזיקה ותענוגות קולינריים, ויוצר חגיגה תוססת של העונה. המבקרים יכולים ליהנות מהופעות חיות של אמנים מקומיים, לחקור תערוכות אמנות ולהתפנק באוכל ומשקאות טעימים. הפסטיבל מציע גם סדנאות שבהן המבקרים יכולים ללמוד מלאכת יד מסורתית ולקחת חלק בפעילויות אינטראקטיביות.

מה הופך את חג המולד בוינה למיוחד?

יום חג המולד בווינה הוא חוויה קסומה באמת שכוללת את המהות של עונת החגים. העיר מתעוררת לחיים עם תחושת שמחה וחגיגה, ומציעה מגוון פעילויות ומסורות שהופכות את היום הזה למיוחד באמת. אחד משיאי חג המולד בווינה הוא השתתפות במיסה מסורתית של חג המולד באחת הכנסיות המפוארות של העיר. הפזמונים המתנגנים, המזבחות המעוטרים להפליא ותחושת הכבוד יוצרים אווירה שלווה ומרוממת. זהו זמן להרהור ולהכרת תודה, כאשר אנשים מתאספים כדי לחגוג את הולדתו של ישוע המשיח.

המבקרים יכולים גם לקחת חלק במסורת הווינאית של Christkindlmarkt, המתקיימת גם ביום חג המולד. השוק המקסים הזה מציע מגוון רחב של עבודות יד בעבודת יד, פינוקים מסורתיים ומשקאות חמים. שיטוט בשוק, מוקף באורות הנוצצים ובקישוטים החגיגיים, הוא תענוג לחושים ודרך מושלמת לשקוע ברוח החג.

היבט ייחודי נוסף של חג המולד בוינה הוא ההזדמנות לחזות בהדלקת עצי חג המולד בכיכרות המרכזיות של העיר. העצים המתנשאים, המעוטרים באורות נוצצים ובקישוטים, יוצרים מראה עוצר נשימה הממלא את לבם של המקומיים והמבקרים כאחד בפליאה ושמחה. טקס ההדלקה כולל לעתים קרובות מופעים מוזיקליים, המוסיפים נופך של קסם לחגיגות.

למי שמחפש לחוות את המורשת התרבותית העשירה של וינה, חג המולד מציע הזדמנות להשתתף בקונצרטים קלאסיים בהשתתפות תזמורות ומקהלות ידועות. המוזיקה, המבוצעת באולמות קונצרטים מפוארים ובכנסיות היסטוריות, מעוררת תחושת חמימות ואלגנטיות המשלימה בצורה מושלמת את עונת החגים.

המטבח הווינאי – מה לאכול בווינה בכריסמס?

וינה ידועה במסורות הקולינריות העשירות שלה, וזמן חג המולד אינו יוצא מן הכלל. העיר מציעה מגוון מנות שהן שם נרדף לתקופת החגים ובטח יגרמו לכם את בלוטות הטעם. אחת ממנות חג המולד האייקוניות ביותר בווינה היא שניצל וינאי. קציצת עגל לחם ומטוגנת זו היא קלאסיקה אמיתית, המוגשת לעתים קרובות עם חתיכות לימון ומלווה בסלט תפוחי אדמה חם. הבשר החיצוני הפריך והרך הופכים אותו לבחירה אהובה לחגיגות חג המולד.

מנה נוספת שחובה לנסות בתקופת החגים בווינה היא ה-Christstollen. הלחם המתוק והטעים הזה מלא באגוזים, פירות יבשים ומרציפן, ובדרך כלל נהנים ממנו עם כוס יין חם חם. המרקם הדחוס והלח, בשילוב הטעמים הארומטיים, הופכים אותו לפינוק מושלם להתפנק בו במהלך עונת החגים.

אם אתם נמנים על חובבי המתוקים, אז דעו ששום חג המולד הווינאי לא יהיה שלם בלי לטעום מה-Sachertorte המפורסם. עוגת השוקולד הדקדנטית הזו מונחת בריבת משמש ומכוסה בזיגוג שוקולד מבריק. השילוב של טעמים עשירים ומרקמים חלקים יוצרים קינוח שאי אפשר לעמוד בפניו.

מסורות חד מולד ייחודיות בוינה

וינה ידועה במורשת התרבותית העשירה שלה, ובזמן חג המולד, העיר מאמצת מגוון מסורות ייחודיות המוסיפות נופך מיוחד לעונת החגים. מהדלקת עץ חג המולד בכיכר Rathausplatz ועד להופעות הכובשות של מקהלת הבנים של וינה, מסורות אלו הופכות את חג המולד בוינה לחוויה בלתי נשכחת.

אחת המסורות האהובות ביותר היא הדלקת עץ חג המולד בכיכר Rathausplatz. הטקס הגדול הזה מתקיים בסוף נובמבר ומציין את ההתחלה הרשמית של עונת חג המולד בוינה. העץ, המעוטר באלפי אורות מנצנצים, יוצר אווירה קסומה המפיצה שמחה וחמימות ברחבי העיר.

מסורת אהובה נוספת היא המופע של מקהלת הבנים של וינה. מקהלה מפורסמת זו נוסדה לפני למעלה מ-500 שנה, כובשת את הקהל בקולות המלאכים וההרמוניות ללא דופי. במהלך עונת חג המולד, המקהלה מבצעת קונצרטים מיוחדים במקומות היסטוריים כמו קתדרלת סנט סטפן וארמון הופבורג. השתתפות באחד הקונצרטים הללו היא חוויה קסומה באמת שמציגה את הכישרון והיופי של המוזיקה הווינאית.


בנוסף למסורות הללו, וינה גם חוגגת את בואו של ניקולס הקדוש וחבריו, קרמפוס והמלאכים, ב-6 בדצמבר. אירוע זה, המכונה קרמפוסלאוף, כולל מצעדים שבהם אנשים לבושים כקרמפוס, יצור מיתי, מסתובבים ברחובות. זה מראה מרתק ומעט מפחיד שמוסיף אלמנט של פולקלור וריגוש לעונת החגים.

חג המולד בוינה הוא חוויה חורפית קסומה, מלאה בשמחה, מוזיקה, אווירה, אוכל ותחושה חמימה ונעימה. משווקי חג המולד המנצנצים לפסטיבלים הגדולים, מפעילויות ייחודיות לחג המולד ועד לנוחות של מלונות מפנקים הממוקמים ברחבי העיר. אין כל ספק שאם אתם מתלבטים לאן לטוס בכריסמס, וינה יכולה להוות כבחירה נפלאה.